חזרה לשגרה ולדיאטה אחרי רצף החגים- אכילה נכונה ובריאה

חזרה לשגרה 2

החגים מאחורינו, ונגמרו התירוצים, חוזרים לשגרה ולמסגרת גם בענייני התזונה והדיאטה. כולנו כבר אמורים להיות שבעים, ממספר הארוחות האינסופי שפקד אותנו בשבועות האחרונים. לאלו שהצליחו לשמור על המשקל בחגים, כל הכבוד לכם, ולאלו שהספיקו לצבור מספר קילוגרמים נוספים, זה הזמן להתחיל בשמירה על המשקל, להיכנס למסגרת ולהקפיד על דיאטה מאוזנת, שתעזור לכם להיפטר מהעודפים.

חמישה טיפים שיעזרו לכם לחזור למסגרת:

1. מתחילים היום ולא מחר – לכולנו יש נטייה לדחות דברים שפחות נעימים לנו, או מכילים מעט קושי. כמה פעמים אמרתם לעצמכם: היום מתחילים דיאטה, וברגע האמת דחיתם אותה והחלטתם להתחיל מחר. נגמרו התירוצים, קבלו החלטה, וכבדו אותה כמו כל החלטה חשובה אחרת שאתם מקבלים. אף פעם אין זמן קל או טוב להתחיל בדיאטה, אך ברגע שתתחילו, ותכנסו למסגרת, הדברים יראו אחרת, והסיפוק וההרגשה כתוצאה מכך, שווים את המחיר.

2. קביעת יעדים– קבעו לכם יעדי משקל הגיוניים. במידה ונוספו מספר קילוגרמים בחגים, אל תצפו להוריד אותם בשבוע. קביעת יעדים לא הגיוניים רק תגרום לכם לתסכול ואכזבה. ירידה הגיונית ונכונה היא ירידה של 1/2 ק”ג בשבוע, שמצטברים ל-4 ק”ג בחודשיים. כלומר עד החג הבא (חנוכה), תהיו כבר מידה אחת פחות במכנסיים.

3. חזרה למסגרת של ארוחות קטנות ותכופות– במהלך החג יש נטייה לאכול ארוחות גדולות ממה שהגוף והקיבה יכולים להכיל. חזרו לארוחות קטנות כל 3 שעות. הקיבה היא שריר, שגודלה עלול להשתנות בהתאם לגודל הארוחות. ננסה להחזיר את גודל הקיבה לקודמו, למצבו המקורי לפני החגים, ולגרום לקיבה להתכווץ ולקטון. בצורה כזאת, נרגיש שבעים יותר מהר, ונוכל להקטין את כמות המזון הנצרכת ליממה, ולרדת ביתר קלות במשקל.

4. ניקוי הבית משאריות ו”אויבים”- ייתכן שבמהלך החגים, אימצתם לכם מספר “חברים חדשים” לסל המזון שלכם. על מנת לחזור למסגרת, ולא ליצור לעצמכם קשיים מיותרים, יש לסלק מהבית את כל המאכלים, הנשנושים, הפיצוחים, המתוקים והחטיפים שקשה לכם לעמוד בפניהם. צרו לכם סביבת מזון חברותית ומזינה, הכינו לכם תבשילי מזון וירקות משביעים אך מופחתי שומן וקלוריות. קנו מזונות וחטיפים שמתאימים לסל המזון הדיאטטי שלכם: פירות, חטיפי אנרגיה ללא תוספת סוכר, לחם קל או מלא וכו’.

5. קלוריות סמויות ונשנושים.- ייתכן שבמהלך החגים סיגלנו לעצמנו הרגל חדש: לנשנש. לכולנו יש נטייה לא להחשיב את הנשנושים הקטנים הללו שמצטברים בסופו של דבר לארוחה מלאה, ותוספת של 300 קלוריות ליממה. בכדי להסיר את הקילוגרמים העודפים, נחזור לאכול מסודר, ונקפיד על ארוחות ביניים מסודרות ומזינות. בנוסף, נשים לב לקלוריות סמויות ולנשנושים כגון: רטבים ושמנים בסלט, אכילה בעמידה או מהסיר, נשנושים ליד הקפה או אכילה מצלחות הילדים.

חזרה קלה, מהירה, מאוזנת ובריאה לשגרה!

 

אם מצאת את זה מעניין, אולי גם זה יעניין אותך

Pages

Available Pages

Categories

Archives by Subject:

  • No categories
Monthly

Archives by Month:

    © DietAngel - כל הזכויות שמורות 2019 עיצוב: ענת צליל , בנייה: WebView