טיפים לראש השנה-דיאטה בחג

 

ראשהחופש הגדול רק הסתיים וחשבנו שנגמרו המכשולים והצרות הדיאטטיות, אך לא! הנה מגיע לו ראש השנה. החג השנה מתחיל מיום רביעי ונמשך 4 ימים עד לסופ”ש, משמע יותר ארוחות, מתארחים, מארחים, פיקניקים, בקיצור..אוכל, אוכל, אוכל!

 

כיצד נעבור את החג בשלום? טיפים:

 

1. נקפיד במהלך היום על שתייה מרובה של מים– לא רק בארוחת החג! 

2. ננסה לצרוך כמה שיותר ירקות במהלך היום(בארוחות וביניהן), שיעזרו לנו לשמור על הרגשת השובע ורמות הסוכר בדם.

3. לא מגיעים רעבים לארוחת החג-דואגים לאכול ארוחת ביניים קטנה לפני הישיבה על שולחן החג, ולא להגיע מורעבים על מנת למנוע חוסר שליטה בזמן ארוחת החג.

4. זמן הברכות–  שימו לב לכמויות, וזכרו שהטעימות גם כן בעלות ערך קלורי, ובהחלט נחשבות! שימרו מקום למאכלי החג הטעימים…העזרו בירקות שעל שולחן החג כנשנושי פתיחה.

5. ניגשים לשולחן– כמובן שנתחיל מהירקות ומשתיית כוס מים. אחר כך, נסרוק עם העיניים את כל המאכלים המונחים לפנינו ונחליט על מה שווה “לבזבז” את הקלוריות ועל מה פחות. מרכיבים צלחת אחת, וגם עליה מניחים ירקות.

6. לא אוכלים או טועמים מאכלים כי לא נעים! יהיה הרבה יותר לא נעים לראות עלייה של 2 ק”ג בסיום החג!

7. מתוקים– רוב מאכלי החג מכילים דבש/רימונים/סילאן, כלומר מכילים סוכר. השתדלו לנצל את העובדה שרוב הארוחה כוללת בתוכה גם את הטעם המתקתק, ודלגו על הקינוחים!אם בכל זאת נשאר צורך למתוק בסוף הארוחה, הסתפקו בטעימה מקומפוט/פרי או חילקו חתיכה מעוגת הדבש. אפשר בהחלט להסתפק במספר ביסים קטן.

8. צמצום הארוחות ולא לדלג על ארוחות– אפשר לבצע במהלך היום קיזוז(ולא צום שיעלה לנו ביוקר), ונצמצם מעט את האכילה במהלך היום. מטרה: 4-5 ארוחות קטנות.

9. למארחים– אל תכינו כמויות מוגזמות של אוכל שיישאר לשבוע שלם! בסיום החג השתדלו להיות נדיבים, והקפידו על חלוקה של רוב המזונות עתירי הקלוריות לאורחים. אל תגררו 4 ימים של אכילת מאכלי החג המשמינים!

10. למתארחים– השנה לא יוצאים בהצהרות “דיאטה” במהלך החג שרק ימשכו את תשומת לב, מבטים לצלחת, לחץ מצד המארחים לטעום מטעמים וכ’ו. ננסה לקום מהשולחן כמה שיותר(לפנות, להגיש..), ולהתרחק מהאוכל כדי למנוע אכילה לאחר ששבענו, ואולי אפילו “נשרוף” מספר קלוריות.

11. נסו לעבוד על החשיבה– לא לחשוב “דיאטה” אחרי החגים- רק המחשבה תגרור אחריה עליה! הפעילו שיקול דעת, נסו לוותר כמה שניתן, והכי חשוב, שגם אם אכלתם יותר מהמתוכנן, מחר חוזרים למסלול ולמסגרת! סלחו לעצמכם והמשיכו כרגיל.

 

על מנת לשרוד את החג, ולעבור אותו בצורה טובה, צריך לזכור שדיאטה הכוונה לשינוי הרגלי אכילה אורח חיים, ושליטה בכמויות. הדיאטה איננה מתחילה אחרי החגים, היא מלווה אותנו במהלך החג, ומאפשרת לנו להנות מהמאכלים אך בו זמנית לבצע וויתורים הגיוניים באמצעות תפריט המותאם לכל אחד באופן אישי ושליטה בכמויות- אז השנה אין דחיות של ה”דיאטה” לאחר החג!

 

בהצלחה!

 

אם מצאת את זה מעניין, אולי גם זה יעניין אותך

Pages

Available Pages

Categories

Archives by Subject:

  • No categories
Monthly

Archives by Month:

    © DietAngel - כל הזכויות שמורות 2019 עיצוב: ענת צליל , בנייה: WebView