יום כיפור- הנחיות תזונתיות כיצד לעבור בקלות את הצום

כיפורלכל שומרי המשקל והדיאטה, שחושבים שיוכלו לנצל את יום כיפור, לטובת הדיאטה שלהם, ולהפחית ממשקלם, טעות גדולה בידיהם! ירידה במשקל לא נמדדת מיום צום אחד בו מאבדים הרבה נוזלים, אלא משינוי הרגלים לטווח הארוך. מבצע קצר אחד, בן יום, לא יגרום לכם להפחית ממשקלכם לטווח הארוך. הירידה במשקל לאחר יממה נובעת בעיקר מאיבוד הנוזלים, ולכן, ברגע שתחזרו לצרוך אוכל ושתייה, משקלכם יחזור לאותה נקודה בה היה לפני הצום.

על מנת שנעבור את יום הצום בקלות ישנם מספר טיפים והנחיות שמומלץ לבצע:
1. יומיים לפני יום כיפור– יש להפחית בהדרגתיות את צריכת הקפאין: קפה, תה, שוקולד, קקאו. למכורי הקפה, ההפחתה בצריכת הקפאין מטרתה היא למנוע את סיום הצום עם כאב ראש (גמילה מקפאין). בנוסף, קפאין הוא חומר משתן ואין אנו מעוניינים באיבוד נוזלים לפני הצום.
2. 24 שעות לפני כניסת הצום– הפחיתו בצריכת מלחים (למנוע צמא בהמשך), והגבירו שתייה של מים. הפחיתו מאכלים כגון: נקניקים, גבינות צהובות או קוטג’, מאכלים משומרים או מעובדים, מאכלים המכילים רטבים של סויה או טריאקי, הפחיתו בשימוש באבקות מרק בבישול וכ’ו. המטרה היא למנוע צמא בהמשך, ואיבוד נוזלים.
3. יום הצום– אכלו במהלך היום ארוחות קטנות וקלות כדי שלא תגיעו שבעים לארוחה המפסקת, אך תספקו לגוף דלק לאורך היום ותמלאו מאגרים. אל תשכחו להקפיד לשתות מהבוקר- לפחות 8 כוסות.
4. ארוחת הצום:
• הארוחה צריכה להיות מורכבת מפחמימות מורכבות שיגרמו לכם לתחושת שובע: אורז, פסטה, תפו”א, קטניות, קינואה וכ’ו. ככל שהפחמימה תכיל יותר סיבים, כך תהיו שבעים לזמן אורך יותר.
• שלבו שומן ממקור בריא בארוחה כגון: אבוקדו, טחינה, אגוזים. השומן יאט את תהליך הספיגה של האוכל, וריקון הקיבה, וכך תהיו שבעים לזמן ארוך יותר.
• הימנעו ממאכלים מלוחים או חריפים במהלך האוכל (כדי למנוע צמא בהמשך).
• כמותית- לא מומלץ לנסות לדחוס את כל הארוחות שאתם עומדים להחמיץ בארוחה המפסקת, ולהפוך אותה לארוחה כבדה, שרק תכביד על גופנו. ארוחה כזו, רק תגרום לתחושה לא נעימה, ולצימאון.
• הימנעו ממאכלים המכילים כמויות סוכר גדולות כגון:עוגות, עוגיות, כדי למנוע ירידה ברמות הסוכר במשך הצום, ורעב.
5. ארוחה מתחלת/לאחר הצום-
• על אף הרעב כאשר מסתיים הצום, קודם נחזיר את הנוזלים לגופנו. שותים כוס משקה/נוזלים: תה, מים, משקה דיאט, מים בטעמים, מרק….ניתן לשלב עם מאכל קטן: צנים+ריבה או קרקר או פרי בשביל להחזיר לגוף את האנרגיה, אבל לא להכביד על מערכת העיכול.
• חוזרים לאכול בהדרגתיות. מתחילים עם מאכל קטן\ ואח”כ נעבור לארוחה העיקרית.
• אין צורך לנסות לדחוס בארוחה אחת, את כל הקלוריות שהחסרנו במשך היממה של הצום(זה רק יגרום לעומס על מערכת העיכול ועל הגוף).

גמר חתימה טובה לכולנו, וצום קל!!!

אם מצאת את זה מעניין, אולי גם זה יעניין אותך

Pages

Available Pages

Categories

Archives by Subject:

  • No categories
Monthly

Archives by Month:

    © DietAngel - כל הזכויות שמורות 2019 עיצוב: ענת צליל , בנייה: WebView