אכילה מחוץ לבית – מנות מומלצות בבתי קפה ומסעדות

אכילה בחוץאיך אוכלים במסעדות ועדין שומרים על מסגרת הדיאטה? איפה כדאי לאכול? איך יודעים מה לבחור?יציאה לחופשת הקיץ כרוכה בשינוי סדר היום וההרגלים. בחופש הגדול, משתנה השגרה עד למצב של אין שגרה, גם מבחינת האוכל.

לרבים מאיתנו, ילדים ומבוגרים כאחד, יש נטיה לעלות במשקל בחופשת הקיץ: אי סדר, ריבוי נסיעות, יציאות מרובות ואכילה מחוץ לבית, כל אלה גורמים ליציאה ממסגרת הדיאטה, ולעליה במשקל. מסעדות ובתי קפה, הופכים להיות חלק בלתי נפרד מהתפריט היומיומי שלנו.ריכזתי עבורכם 5 בתי קפה ומסעדות שבהחלט ניתן לשלב במסגרת שמירת המשקל, הדיאטה והבריאות:

1. ארומה – רשת מזון מהירה וזמינה, בה תוכלו למצוא מגוון מזונות המתאימים לארוחה דיאטטית דלת קלוריות ושומן. תוכלו למצוא ספרון המפרט את הערכים התזונתיים של כל מנה. דוגמא למנות מומלצות הן: כריך מלחם קל ריקוטה עזים 5% בריאות (נפלא בטעמו, מורכב מגבינת ריקוטת עזים כריך המתאים גם לאלו הסובלים מרגישות למוצרי חלב-ללקטוז) המנה מכילה חלבון מלא, סידן, מינרלים וויטמינים. מנות נוספות הן כריך בריאות מלחם קל בלי ממרח הבית, כריך פסטרמה קל, סלט ישראלי, סלט שורשים או סלט ארומה. כל מנה תעמוד על 250-400 קלוריות למנה.

2. הסלימבורגר של מסעדת בלאק– מסעדות המבורגרים בדרך כלל נשמעות כ”ווטו” בכל הקשור לתפריט דיאטה, או לאלו מכם המנסים לשמור על המשקל והבריאות. כמה כיף למצוא בתפריט ההמבורגרים של מסעדת בלאק, מנה המורכבת מהמבורגר מבשר סינטה דל שומן, המוגש בתוך לחמניה מחיטה מלאה בתוספת סלט. יש להדגיש שאם תאכלו רק את החצי התחתון של הלחמניה, ותבקשו את רוטב הסלט בצד, תוכלו לחסוך מספר קלוריות לא מבוטל. מנה כזו תעמוד על 400-500 קלוריות לארוחה.

3. שגב אקספרס– מסעדת שף איכותית וטעימה בה ניתן למצוא מנות שיתנו מענה כתחליף לארוחה חגיגית, אך בהחלט נסבלת קלורית. כמנה ראשונה על בסיס של ירקות ניתן לבחור את הסלט האסייתי, החציל הבלאדי או השעועית האפויה בטבון. לאלו מכם הרוצים להתפנק, ניתן להזמין את מנת החטיף היפני לפתיחה, או את כיסוני הדים סאם המאודים. למנה עיקרית ניתן להזמין כרע עוף קלאסי מהטאבון, מנה יחסית נטרלית ופשוטה, אשר אינה מכילה קלוריות סמויות המצויות לרוב ברטבים עשירים ומורכבים. בנוסף ניתן להזמין את אחת ממנות הפרגיות: הסגולות, ברוטב טריאקי או ברוטב צמחי תבלין, ואפשר מנה של דג על הגריל.המנה הבשרית מוגשת לצד סלט עלים או אורז בריאות. לקינוח ניתן לקחת את סלט הפירות ללא תוספת סוכר. כל מנה עיקרית תכיל ערך קלורי של 350-600 קלוריות תלוי בתוספות. ארוחה מלאה(פתיחה-ירק, עיקרית וקינוח) תכלול בין 550-800 קלוריות.

4. ג’ירף– מסעדות אסיתיות עלולות להיות בעיתיות למי שמעוניין לשמור על המשקל בגלל הרטבים עתירי השומן,הסוכר והקלוריות, ומנות הכוללות תוספת בוטנים וקשיו, אשר מאפיינות את המטבח האסייתי. לכן,חשוב לדעת לבחור נכון. ניתן להתחיל במנת פתיחה של סלט עוף ומלפפונים קר, מנה עיקרית מומלצת היא שיפודי עוף הודי או חזה עוף על הגריל המוגש עם אורז מאודה או מרק עדשים. ניתן גם לבחור מתפריט הסושי. ארוחה כזו הכוללת מנת פתיחה ועיקרית תכיל בין 400-600 קלוריות.

5. ארקפה– בית קפה “גורמה”, בעל מנות בגודל ממוצע, לא משביעות במיוחד, אך בעלות טעם משובח. על אף שהמנות לא נראות מזיקות, לא קל למצוא בתפריט מנות דלות שומן וקלוריות. רוב המנות מורכבות מגבינות שמנות, וחלק מהמאפים והלחמים מכילים כמויות חמאה לא מבוטלות. אם אתם עדין רוצים להנות מטעם משובח הייתי ממליצה על כריך מלחם דגנים קל(ולא מלחמניית בריאות, קלצונה או ג’בטה), המכיל גבינה צפתית 5%/ריקוטה/אבוקדו או טופו וירקות. לשים לב שהכריך לא מכיל קלוריות סמויות כגון: אגוזי מלך, חמאה או מיונז. בדקו את כל המרכיבים של הכריך, ואם יש מרכיב שלא צריך להיות בתפריט הדיאטה, בקשו את הכריך בלעדיו. אופציות נוספות הן באגף הסלטים: סלט הטונה בלי זיתים או סלט העוף האסייתי בלי בוטנים. כמובן שתבקשו שלא יתבלו לכם את הסלטים, ואת הרוטב – בצד. ניתן לבקש לחם דגנים מלא קל לצד הסלט. מנה כזו תעמוד על ערך קלורי של 300-400 קלוריות. 

Pages

Available Pages

Categories

Archives by Subject:

  • No categories
Monthly

Archives by Month:

    © DietAngel - כל הזכויות שמורות 2019 עיצוב: ענת צליל , בנייה: WebView