חג החנוכה- לא צריך נס בשביל לשמור על המשקל-טיפים לחג

חנוכהחג החנוכה הוא עוד “סיבה למסיבה” לצאת מהשגרה. כמו בכל חג, גם החג הזה מאופיין במאכלים חגיגיים: סופגניות ולביבות אשר תורמים ערך קלורי רב לצריכה היומית שלנולא צריך שיתרחש נס בשביל לשמור על המשקל בחג, צריך הכוונה ולעבוד נכון.

ריכזתי עבורכם 10 טיפים לעבור גם את החג הזה בשלום מירבי אך גם בהנאה:

1. יש לוודא כי קניית סופגניות תעשה רק בחג ולא לפניו.  השתדלו לקנות מספר מדויק של סופגניות לבני הבית.
2. נשתדל לקנות סופגניות קטנות בגודלן השוקלות פחות, ולכן מכילות ערך קלורי נמוך יותר.
3. טיגון – ניתן לאפות את הלביבות והסופגניות בתנור או לטגן במחבת עם תרסיס שמן ובכך להפוך את המאכל לבריא יותר ודל קלוריות ושומן.
4. כאשר הדלקת הנרות נעשית בביתכם, מומלץ לשלב מרק ירקות חם בתחילת הערב אשר יעזור לתחושת שובע, יחמם וירגיע מעט את החשק לסופגניות או לביבות.
5. ניתן לאפות פשטידות של ירקות בתנור. כך “חוסכים” את השומן והקלוריות בארוחה.
6. הקפידו לשלב ירקות בתחילת כל ארוחת חג או הדלקת נרות בנוסף ללביבות, ולהפוך את הארוחה למשביעה ובריאה יותר.
7. אם בכל זאת אוכלים לביבות, כדי להקטין את ספיגת השמן בלביבות יש להקפיד שהשמן יהיה חם ועמוק, מכיוון שטיגון בשמן עמוק וחם, גורם לספיגת שמן קטנה יותר לעומת הטיגון הרגיל.
8. להחליט שאוכלים רק סופגנייה אחת או מקסימום שתיים בחג, ולקבוע מראש באיזה מהאירועים הרבים נאכל סופגנייה. תכנון הוא חלק חשוב מאוד בהצלחה ועמידה ביעדים שהצבנו לעצמנו. אין צורך להימנע לגמרי מאכילתם, פשוט לקבוע מראש.
9. בכדי לא לעלות במשקל בחופש ובמיוחד בחנוכה, יש לשמור על ארוחות מסודרות ופעילות גופנית. נצלו את החופש לטיולים ופעילות משפחתית.
10. דאגו שעל שולחן החג תהיה שתייה לא ממותקת, והקפידו לשתות לפחות 2 כוסות מים בתחילת הארוחה.

בהצלחה!!! חג שמח

אם מצאת את זה מעניין, אולי גם זה יעניין אותך

Pages

Available Pages

Categories

Archives by Subject:

  • No categories
Monthly

Archives by Month:

    © DietAngel - כל הזכויות שמורות 2019 עיצוב: ענת צליל , בנייה: WebView