שבועותחג השבועות מכיל מאכלים חלביים שלרובנו קשה לעמוד בפניהם. בניגוד לאכילת פחמימות כגון לחם, או חלבונים ארוכי עיכול כגון בשר, רוב האנשים אינם מגבילים את עצמם מבחינת כמויות הגבינות ומוצרי החלב. מוצרי חלב(גבינות, שמנת..), עלולים להכיל כמות קלוריות ושומן גבוהה, ולכן יש להיזהר, ולתכנן נכון!!!חג השבועות ידוע בתור חג החלב ומוצריו. חלב מכיל רכיבים כמו סידן, אבץ וויטמינים החיוניים לגופנו. מומלץ לצרוך 3 מנות של מוצרי חלב ליממה.
מנת חלב מוגדרת: כוס חלב, 3 כפות גבינה עד 5%, מעדן חלב, יוגורט, 2 פרוסות גבינה צהובה לייט.

כיצד לשמור על המשקל בחג? על מה נשים דגש?
1. אחוזי שומן במוצרים– אכלו מוצרי חלב עד 5% במקום מוצרים העשירים בשומן. שימו לב לסימון התזונתי שעל גבי האריזות. כף גבינה שמנת עלולה להגיע ל30% שומן, ו100 קלוריות לכף. למזלנו, ארצנו התברכה במגוון רחב של מוצרי חלב, כך שגם את הגבינה צהובה ניתן להחליף בגבינה צהובה לייט 5%- 9% .
2. השתמשו בשמנות לבישול מופחתות שומן 10% של השף או שמנת לבישול 5% (אלפרו).
3. העדיפו יוגורט ביו על פני מעדני חלב ממותקים. יוגורט ביו בעצם מכיל חיידקים פרוביוטיים שתפקידם לסייע לתפקוד מערכת העיכול והחיסון.
4. נוותר על הבצק- במאפים כגון עוגות גבינה, או פשטידות, התרומה של הבצק הפריך לסך הקלוריות והשומן של המאפה, בשל החמאה או המרגרינה הנמצאים במרכיבים שלו, הינה גדולה. ניתן לוותר על בצק במקרים כאלה או להכין מאפי גבינה ללא בצק או פשטידה על בסיס גבינות וירקות בלבד(ללא בצק).
5. דללו את רטבי השמנת ברוטב עגבניות בסגנון רוזה, והוסיפו ירקות לרוטב(יפחית את הערך הקלורי ויוסיף סיבים תזונתיים למאכל).
6. את עוגות הגבינה מומלץ לאפות על בסיס גבינות רזות. במקום גבינה שמנה השתמשו בגבינת ריקוטה 5% העשירה בסידן (500 מ”ג סידן ב-100 גר’) או גבינת סימפוניה, במקום שמנת חמוצה השתמשו ביוגורט, שמנת 9% או בשמנת קלה.
7. קינוח על בסיס פירות מועדף על כל פרוסת עוגה. ניתן לשלב מעט גבינה בפירות וליצור קינוח מרענן.
8. לא תגנוב ביסים – פרגן לעצמך מנת פינוק/”חטא”/קינוח טעים אחד, שים בצלחת, הערך את “מחירו” ואכול אותו בהנאה(אח”כ ניתן לקזז).
9. ירקות לצד גבינות. כתוספת למגוון גבינות עשיר, מומלץ להגיש ירקות חתוכים או ירקות בתנור כגון כרובית, ברוקולי , גזר, פלפלים, זוקיני, חצילים, פטריות וכו’. תוספת ירקות תעזור לנו לתחושת השובע.
10. נצלו את ימי החג לפעילויות וכושר– כך תוכלו לקזז חלק מהחריגות…
11. זכרו לבחור ארוחה אחת חגיגית בלבד עם חריגות, ולא להפוך את כל החג לרצף ארוחות וחטאים.

קלוריות של מאכלי החג:
• ריבוע פשטידה רזה על בסיס ירקות וגבינות בלבד- 100 קלוריות
• ריבוע פשטידה עם בצק וגבינות לא רזות- 250-300 קלוריות
• חתיכת לזניה מגבינות רזות- 200 קלוריות לריבוע
• בלינצ’ס גבינות רזות- 150-200 קלוריות ליחידה
• עוגת גבינה בלי בצק וגבינות רזות- 180 קלוריות לפרוסה
• עוגת גבינה עם בצק ופירורים- 500-400 קלוריות לפרוסה
• 3/4 כוס ניוקי עם רוטב עגבניות 200 קלוריות
• 8 רביולי ברוטב עגבניות- 200 קלוריות
• מנת פסטה- 2 כוסות עם רוטב שמנת- 600 קלוריות
• 40 גרם גבינה שמנה 30% (2 פרוסות)- 200 קלוריות
• בורקס ביתי קטן- 200 קלוריות

חג שמח, בריא ורזה!!!

אם מצאת את זה מעניין, אולי גם זה יעניין אותך

Pages

Available Pages

Categories

Archives by Subject:

  • No categories
Monthly

Archives by Month:

    © DietAngel - כל הזכויות שמורות 2019 עיצוב: ענת צליל , בנייה: WebView