טיפים לתזונה נכונה בימי הקיץ החמים- ולשמירה על הדיאטה

קיץהקיץ קרב ובא- אז איך אתם נראים בבגדים הצמודים והקצרים?

הקיץ הגיע, ואין זמן טוב יותר להתחיל בשינוי הרגלי האכילה ואימוץ מסגרת דיאטטית, שתגרום לנו ללכת בראש מורם עם הגופיות והמכנסיים הקצרים!

אז מה עושים???

1. ארוחות קטנות וקלות– כשהקיץ מגיע ואיתו מזג האוויר החם, התקפות הרעב פוחתות והצורך לאכול כמויות גדולות ומזון כבד, קטן. החוכמה היא לנצל את המצב לטובתנו, להקשיב לגופינו ולאכול ארוחות קטנות, המורכבות ממזון קל יחסית(לא מטוגן וכבד), בתדירות גבוהה יותר. בצורה כזאת נגרום להקטנת הקיבה, נאפשר לגוף להתמודד בצורה טובה יותר עם כמויות המזון ונאזן רמות סוכר בדם. לדוגמא: יוגורט+פרי, כריך לחם קל+ירק, סלט מרענן וכ’ו.

2. מים- כולנו כבר מודעים לכמות הנוזלים שגופינו צריך, וליתרונות הן הדיאטטיים והן הבריאותיים שבשתיית כמות נוזלים גדולה. בקיץ נגמרים התירוצים!! הצימאון מורגש! יש לנצל את ימי הקיץ החמים ולאמץ הרגלים של שתייה מרובה. נשיאת בקבוק מים איתנו(באוטו, במשרד, כשיוצאים מהבית..), שתיית כוס מים לפני כל ארוחה עיקרית, הצמדת שתייה לאכול וכ’ו.

3. משקאות מתוקים של הקיץ– בקיץ משקאות מתוקים, מקוררים הם דרך נעימה לצנן את הגוף. הבעיה הגדולה היא שמשקאות קפואים כמו ברד, אייס קפה ואפילו מיצי פירות טבעיים, מכילים בין 6-10 כפיות סוכר בכוס. משקאות אלו, עתירי קלוריות, ויגרמו לחוסר איזון ברמות הסוכר בדם ולרעב. כדי לשמור על המשקל, ההמלצה היא לשתות משקאות ללא תוספת סוכר, כגון: מים, סודה, משקאות דיאט, תה וקפה ללא סוכר, או עם ממתיק מלאכותי על בסיס סוכרלוז(“ספלנדה”, “סוכרהדיאט” או “סוכרלייט”).

4. גלידות– גלידות הן פינוק נהדר בימי הקיץ החמים. אין ספק שכמעט תמיד גלידה עדיפה על עוגות ועוגיות לחובבי המתוק, אולם יש צורך לאכול אותה בהגבלה ובהיגיון. היום קיימים בשוק סוגים רבים של גלידות וארטיקים מופחתי שומן וקלוריות(עד 3%) לדוגמא: גלידל של פלדמן 0% בטעמים שונים, ארטיקי לייט לדוגמא: מיני סנדוויץ של שטראוס(54 קק”ל ליחידה) או מיני פרי של שטראוס(34 קק”ל ליחידה) ועוד סוגים רבים. אכילת ארטיקי לייט מהווה יתרון, כי בצורה כזו קל יותר לשלוט על הכמות הנאכלת. בנוסף, גלידריות המוכרות גלידות יוגורט נפוצות כיום, והן בהחלט פינוק אפשרי מחוץ לבית. חשוב רק לבחור נכון את התוספות שעל הגלידה(בעיקר להתבסס על פירות), ולזכור שאכן מדובר בארוחה קטנה(בסביבות 200-300 קק”ל).

5. פירות– לפירות יש יתרונות בריאותיים חיובית וחשובים ביותר. אך בל נשכח שבנוסף לויטמינים, למינראלים ולנוגדי החמצון, פירות מכילים גם הרבה סוכר – כ-2-3 כפיות בפרי, תלוי בגודלו. לכן כדאי להגביל את כמות הפירות ל-2-3 ביום בהתאם למידת שמירת המשקל והמדדים בדם. תמיד נעדיף פרי על ממתק, עוגייה או חטיף. יש להעדיף פירות בעלי אינדקס גליקמי נמוך(כאלה שלא יקפיצו את רמות הסוכר בדם) כגון:תפוח עץ, אגס, אפרסק, ולהימנע מפירות כגון: אבטיח, מלון ענבים וכ’ו. שילוב של פרי עם יוגורט או 3 שקדים לארוחת ביניים, הוא שילוב נהדר למניעת קפיצות ברמות הסוכר בדם.

6. ירקות– אכלו ירקות בשלל צבעים(5 צבעים), סלט הוא מזון מרענן בקיץ, נצלו זו לצריכה מוגברת של ירקות.

7. יוגורטים– יוגורטים הם מאכל נהדר וקליל לקיץ. ניתן לאכול יוגורט לבן 1.5% ולהוסיף פרי וממתיק למי שצריך(או כפית דבש/ריבה ללא סוכר), יוגורט דיאט 0% או יוגורט במתיקות מעודנת 1.5%. היזהרו ממשקאות היוגורט שלא תורמים לתחושת השובע ועלולים להיות עתירי קלוריות.

8. אל תפסיקו פעילות כי חם- להפך…נצלו את שעות הערב הנעימות, או את ההליכון בבית. להזיע זה דבר נהדר…

9. אכלו ממעדני הקיץ הקרירים– סושי, הודו קר פרוס, גספצ’ו וסזיקי.

10. נסיעות– הקיץ מביא איתו נסיעות מרובות וחופשות. רבים מאיתנו נוטים לצאת מהמסגרת התזונתית, ומהדיאטה, ולהכניס לפה כל סוג מזון הנקלע בדרכם. החוכמה היא להמשיך את הדרך הבריאה והנכונה שבחרנו בה, ולהתמיד לשמור על המשקל גם בחופש!

 

 

בהצלחה!!

 

 

Pages

Available Pages

Categories

Archives by Subject:

  • No categories
Monthly

Archives by Month:

    © DietAngel - כל הזכויות שמורות 2019 עיצוב: ענת צליל , בנייה: WebView