כריך לימודיםבכל שנה, עולה השאלה, כיצד להרכיב כריך שיהיה מזין ובריא, ויספק לילדים אנרגיה ומשאבים לכל היום.  

לפניכם 5 רעיונות לכריכים מזינים ובריאים עבור הילדים:
1. כריך ביצה קשה/חביתה– לחם מחיטה מלאה +כפית גבינה לבנה 5% או מיונז לייט+ביצה קשה+ מלפפון. כריך עשיר בחלבון איכותי, ויטמינים מקבוצה B וברזל.
2. כריך גבנ”צ– כפית גבינה לבנה עד 5%+גבנ”צ לייט עד 9% + עגבניה. כריך עשיר בסידן החשוב לגדילה ולעצמות. מכיל ויטמינים כגון: B1, B12 וויטמין A, ומהווה מקור לחלבון איכותי.
3. כריך הודו/חזה עוף– מריחת טחינה+רוסט הודו (עדיף בהכנה ביתית או של מאמא עוף מצונן)+ גמבה +חסה . כריך עשיר בברזל, ויטמינים מקבוצה B, וחלבון איכותי.
4. כריך טונה– מריחת טחינה/חומוס/מיונז לייט +טונה בשמן זית או קנולה של סטארקיסט +חסה, מלפפון חמוץ ועגבנייה. כריך עשיר בחלבון איכותי, מקור לאומגה 3 וחומצות שומן בלתי רוויות.
5. כריך אבוקדו– מריחת אבוקדו+ביצה קשה(לא חובה)+עגבניה וחסה. כריך עשיר באשלגן, בויטמין A, בסיבים תזונתיים וחומצות שומן חד בלי רוויות.

דגשים חשובים נוספים לארוחת בוקר מושלמת:
סוג הלחם
 – הלחם מספק את מקור הפחמימה והאנרגיה המרכזי למוח. מומלץ שהלחם יהיה עשיר בסיבים תזונתיים שיתרמו לתחושת השובע, ויספקו מקור לויטמינים ממשפחת B.  בנוסף, כל שרשימת המרכיבים קצרה יותר, משמע הלחם בריא יותר, ופחות מתועש. לילדים הסובלים מעודף משקל, ניתן להעזר גם בלחמניות או פיתות קלות מועשרות בסיבים(לדוגמא של מאפיית ודש)/פיתות אגמי/מאפיית אליס), או לחמים לבנים מועשרים בסיבים לדוגמא חלה קלה של מאפיית ודש/אנג’ל או דגנית עין הבר. לחם מועשר בסיבים הוא לחם המכיל לפחות 9 גרם סיבים ל100 גרם מוצר.

תוספת ירקות ופירות– מומלץ לשלוח בנוסף לכריך גם תוספת של ירקות ופירות לצד שמהווים מקור חשוב למינרלים, ויטמינים וסיבים תזונתיים החשובים למערכת העיכול והחיסון של הילד. מומלץ לשלוח בקופסא שתשמור על טריות הירקות והפירות, ולשלוח את הסוגים החביבים על הילד. בחרו סוגי ירקות ופירות שמחזיקים מעמד לאורך היום.לדוגמא: עגבניות שרי, מלפפון, פלפלים, תפו”ע וכו’.

מים– אל תשכחו כמובן לצייד את ילדיכם גם בבקבוק מים לתחושת הצמא, ולמניעת התייבשות.

גיוון– מומלץ לגוון בסוגי הכריכים לאורך השבוע, ובכך למנוע חסרים ובנוסף להבטיח תזונה מגוונת ומאוזנת.

שנת לימודים מהנה!!!

אם מצאת את זה מעניין, אולי גם זה יעניין אותך

Pages

Available Pages

Categories

Archives by Subject:

  • No categories
Monthly

Archives by Month:

    © DietAngel - כל הזכויות שמורות 2019 עיצוב: ענת צליל , בנייה: WebView